Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Pike Attack

söndag 1 juni 2008

Pike Attack


Jag kunde inte hålla mig igår heller utan en snabb koll med Stenhuggarn om han hade samma tankar som mig gjordes och svaret var positivt. Vid 6 rycket stod vi åter utvadade med gäddsiktet inställt. Några nya flugor hade snabbt inhandlats på butiken och nu skulle rallyt fortsätta.
Döm av vår förvåning när det inte hände någonting på första 1,5 timman. Stenhuggarn sträckte dock bubblan och nu var vi igång, trodde vi. Åter stiltje, ingen action. Köksmästarn MMS-ade över en gädda modell Large som han tagit kvällen innan på jerkpopper. "Det var som bogsvallet av en finlandsfärga när hon steg till poppern" lät det när jag kollade sanningshalten i bilden. Han hade fiskat ihop med fd. Barmästarn i några andra vikar än den jag var vid och de hade fått kroka av varsin på + 1 meter. Nöjda? Ja ganska :-).
Stärkt av denna historia så tog vi nya tag och snart hade även jag känning på fisk och under sista timman av fiske fick jag kroka av 6-7 st till med några som låg mellan 3 -4 kg gissningsvis.

Konsulten var åter i byn igår och gjorde först en sväng upp till Tångböle med både fluga och haspel med ganska magert resultat. 1 öring av mindre storlek. Senare på kvällen begav han sig till Landösjön för att närvara vid sommarpremiären som gick av stapeln på tolvslaget i natt. Inte heller där stod lyckan honom bi och hemfärden begicks utan fiskdoft på händerna.

Även i Norge har säsongen riktigt startat igång med laxpremiären på de flesta älvarna. Jag var precis inne och kollade Stjördal och där hade det hittils kommit upp 19 laxar med topp på 13,3 kg. Om några dagar så har jag underlag för att säga om det är en ok premiär.

Fick precis ett sms från Flugbindarn som meddelade 50 cm öring, utförligare rapport kommer lovade han. Återkommer i frågan.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 13.00
Temperatur: 16,9 grader
Vind: Nordvästlig 1,8 m/s
Molnlighet: Lätt molnlighet
Vattenföring: 159 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: