Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nya mål

lördag 7 juni 2008

Nya mål


I Åre har jag alltid hävdat att fisket är underskattat och otroligt varierat. Efter gårdagens National dagsfirande på Åre hembygdsgård så hittade jag ett nytt mål för sommaren. Dock ska jag inte yppa mer förrän premiären begåtts.

Mr Troutlaw ramlade precis in genom dörren och kastade fram senaste Fish Bum DVD´n "River Wolf - Mongolia". Verkar som vädret ska bli sämre till veckan så då får den rulla säkerligen några varv. :-) Imorgon blir sista dagens med sommarvärme på en vecka om vi ska tro SMHI så imorgon blir det öringsjakt med sonen. Rapport kommer. Mitt tips till er som INTE kommer fiska är att nu är det dags att klippa gräsmattan du kommer inte ha möjlighet på ett tag sedan.

På tal om rapport så har en av mina nya butikskollegor blivit av med öringsoskulden. 1150 gr på långedrag idag och 660 gr på Roger i går (Roger rules), lyfter på hatten och bild bevis kommer när han är åter från turen.

Nu tar vi varsin "nödraket, och går ut och provkastar lite linor jag och Mr Troutlaw. Tjing

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 19.30
Temperatur: 26,4 grader
Vind: Nordvästlig 2,0 /s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 215 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: