Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Lite nya länkar, nya prylar och När & Fjärran

tisdag 24 juni 2008

Lite nya länkar, nya prylar och När & Fjärran

Igår så gjordes besök i diverse affärer i Birstas nya stora köpcentrum norr om Sundsvall. Shit pommes frites vad mycket butiker och varuhus som skjutit upp ur jorden bara under det senaste året. Tyvärr så ser det lika ut överallt nu för tiden. Ganska opersonligt i min smak.
Jag fann inte det jag sökte någonstans där utan jag begav mig in mot Sundsvall i stället. Ett besök senare på butiken "Wått och Tårrt" och allt var löst. Jag har sökt en helt vattentät kameraväska som skall fungera som midjeväska till nya kameran och det kunde de tillgodose mig med. Det är skillnad på affär och affär :-)
Kunnandet du finner i en specialbutik som Wått & Tårrt finns inte på de stora varuhuskedjorna i köpcentrana, ingen kedja nämn ingen kedja glömd. Kolla gärna in deras hemsida

Länksidan har fått några nya länkar senaste tiden kolla in westrin.se Gunnar Westrin gissar jag att de flesta som fiskat fluga någon gång kommit i kontakt med, hans sida är alltid läsvärd.
petersjodin.se Den sköna "galenpannan" som brukar synas som side kick till William Moberg-Faulds på TV4s "Jakt och Fiske". Kolla gärna in hans bilder och då speciellt undervattensbilderna på harr. Världsklass.
Harrvak & Gäddbett Den senaste i raden av blogkompisars sida. Här hittar ni rapporter från så vitt skilda områden som Roslagen och Ottsjö :-)

Imorgon, onsdag, så kommer äntligen repotaget som spelades in med Dogge Doggelito för När & Fjärran i Årefjällen att visas.
Det sänds på TV4+ klockan 20.00 och ligger med i ett block av "Tema Sverige semester" Jag hade förmånen att få vara med när Dogge krokade sina första fiskar på fluga. Vi fiskade harr ihop nedan Prästfallet. Förutom det så åkte han Zip line med Tony på Camp Åre och besteg Storsylen med Mattias på Storulvåns Fjällstation.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 11.55
Temperatur: 7,8 grader
Vind: Västlig 5,5 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 112 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: