Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Massa gäddfiskare

onsdag 4 juni 2008

Massa gäddfiskare

Det verkar som gäddfisket i Liten nått nya höjder. Folk som jag aldrig tidigare sett hålla ett spö i handen kommer fram och berättar livfullt och ingående om taildancing, huggreflexer och böjda spön. Sjukt kul.
Igår var Filmarn inne och kittade upp sig med nytt spö, rulle, lina och tillbehör för gäddjakt bla några Frosk Frog. Flytande grodor i 18 gram, fiska hem dom lite plaskande i ytan så ska ni få se på gäddaktion :-)
Jag mötte honom i förmiddags igen med mobilen i högsta hugg och fram åkte bilder på polarn med storgädda i famnen. De hade kommit till viken strax efter jag lämnat och fått några stycken var. Jag tipsade om att vara på plats lite tidigare och de var på G i kväll igen.
En annan gammal kollega från krogsvängen var förbi och sökte jerkbaits. Han hade oxå varit ute och fått lite finingar. Samt lämnade rapport om någon han mött som tagit 10, 9 & 8 kilos samma kväll.
Jag provade för 2 år sedan att ta hem jerkbaits till Raskens, gjorde ett nytt försök igen ifjol men det mesta fick reas bort i slutet på sommaren. jag börjar undra om jag var före min tid :-)

Idag ramlade det in mer prylar till butiken och nu är fluglådorna fyllda till bredden c:a 150 dussin flugor i allsköns mönster kom. Förutom det så kom Daiwa haspelspön och rullar, Power Pre linor, Pool12 flugfisketillbehör och Scientific Anglers fluglinor. Jag fick själv två nya till mina spön en 5:a och en 6:a av Mastery ED. 5:an spolade på direkt hemma och testades på gräsmattan. Kändes riktigt bra. Kommer utförligare rapport när jag fiskat den.

Klockslag: 22.20
Temperatur: 20,1 grader
Vind: Nordostlig 1,2 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 198 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: