Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: En Synnerligen Glad Midsommar på Er

fredag 20 juni 2008

En Synnerligen Glad Midsommar på Er


Jag har hittat det. Vill ni veta vart det är?
Rätt vad det var så stod skylten där. Jag vet inte vem som satt upp den men det måste vara en snäll människa. Jag vet inte om jag skulle göra det när jag hittar stället. Men att döma av slitaget på stigen så var det inte många som annamat tipset. :-)

Fortsätt skicka mig bilder och rapporter via mail. Flera trogna uppgiftslämnare har närmast mailbompat mig med "fiskeporr" senaste veckan. Säkerligen njuter de i vetskapen om att det är familjesemester och fisket inte fått någon högre prio på agendan. :-) Jag siktar på att ta igen lite av det i nästa vecka. Jag och sonen gör nog några dagar i Härjedalen. Är det någon som har bra tips på lämpliga fiskeställen som passar för en far och hans 13 årige son. Jag är lite sugen på Börtnan/Ljungdalen området. Tips någon?

Flugbindarn har lämnat rapporter om fina öringar men för att bevara vår vänskap så ska jag inte avslöja vart :-). Midsommaren så kommer han tillbringa vid Storjoudgen nordväst om Strömsund. Ett välkänt storöringsvatten.
"Pålle" är oxå en av de flitigaste att rapportera och många vackra bilder har inkommit med medföljande napprapporter.
Grannen Dahlberg gör nog inte så mycket annat att göra än låta draget vara i vattnet och även han rapportera om bra fiske. Kolla in hans blogg för mer info.

Fiskebloggvärlden bara växer och växer. Dahlberg gick igång för någon månad sedan och idag hade jag fått mail från "Rospiggen" som läst min blogg och blivit inspirerad att starta sin egen, Harrvak & Gäddbett" kolla in den på rospiggenfiske.blogspot.com
Är ni fler som vill köra igång med bloggandet så är det hur enkelt som helst. Gå in på www.blogger.com sedan är det bara att klicka på "skapa en blogg" och sedan följa instruktionerna. Det är gratis och allt finns mallat och klart. Du är igång på en kvart :-)

Nu är det dags för traditionsenligt midsommarfirande på Murberget i Härnösand.
Innan vi åker så vill jag passa på att önska alla er en
Synnerligen Glad Midsommar.
Må storöringen bita.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 12.50
Temperatur: 17,3 grader
Vind: Sydlig 3,3 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 136 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: