Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: I kväll ska det ske..

söndag 22 juni 2008

I kväll ska det ske..


Åter så möts vi. Jag och Fårfarmar´n i Västansjö. Han var min värsta fiskeantagonist under uppväxttiden och många är de pikar som haglat från hans tunga. Han undgick inte ett tillfälle att hugga om det gavs. Ränderna har inte gått ur ännu utan små inlägg som
"Jag är i valet och kvalet om jag skall ta bort krokarna för en jämnare match"

eller "Jag tror jag lämnar kolfiberspöt hemma ikväll det kan ju bli åska"
Det är en tur inplanerad ikväll med jag och sonen på ena planhalvan och Far och Fårframar´n på den andra. Vårt gamla hemmavatten är skådeplatsen för den troligtvis mycket blodiga batajen. Far har redan börjat slipa fiskekniven och Fårfarmar´n polerar och putsar på utrustningen. För att hjälpa dem på traven så har jag städat ur fars draglåda och sortera upp spinnare för sig, skeddrag för sig och kastat en laddning 2 decenier gamla flugkast. Rostigt värre :-)
Fårfarmar´ns låda vågar jag ens inte titta i.
Men att döma av kommentarerna häromdagen så har de inte luftats på mången år :-)
Rapport kommer imorgon med resultat och förnedring.

Hemifrån så lämnade Flugbindarn en rapport som sa 50 cm öring på ST Epoxy. Där har han fått fram en riktigt grym streamer för storöring. Innan jag åkte på semester så köpte jag in en laddning så det finns i butiken.
Från och med imorgon så övergår vi i sommaröppettider på Sportkällaren
Måndag - Fredag 9.30 - 18.00
Lördag - Söndag 9.30 - 16.00
Det låter som det ramlat in ganska bra med turister till dalen under midsommarhelgen och fisket kommer nu igång ordentligt. Dahlberg och Stenhuggarn hade varit ute i går men med ganska magert resultat. Häromdagen hade det varit en stor kläckning med vakfest. Vad som kläckte har jag däremot inte fått någon rapport om.
Huruvida Rocken-kläckningen kommit igång eller inte hemma ännu har jag inte fått några rapporter om. Har ni sett eller hört något så hör av er.

Nej nu ska krokar slipas och tänder vässas, det är prestigematch ikväll :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 15.30
Temperatur: 14,7 grader
Vind: Nordvästlig 0,3 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 121 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: