Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Rocken kläcker & uppdaterad blogg

söndag 29 juni 2008

Rocken kläcker & uppdaterad blogg

Gudfar ringde från Edsåsdalen och stammade i luren. Det var bitvis svårt att förstå vad han talade om men när jag lyckats lugna ner pulsen på honom till tvåsiffrig slagfrekvens så gick budsapet fram.
Stora sländor dansade över Hensjöns yta och ännu större öringar jagade dem. Plaskvak efter plaskvak och stor fisk visade ogenerat sig i ytfilmen. Tyvärr så kan ingen av oss göra så mycket åt det idag då vi har middagsplaner tilsammans. Jag och P är snart på väg över dit och skall inmundliga sparris med hollandaise och abborrsoppa med basilika. Låter inte helt fel eller hur :-)
Vi har precis avslutat lunchen och den gick oxå i fiskens tecken. Gårdagens öring hade fått en välbehövlig vila i kylen innan den ramlade ner i en välsmörad svartpanna. Färskpotatis och gräslöks-creme fraiche akompanjerade det hela.

Jag har stylat om bloggen lite och jag hoppas den ska passa bättre. Jag har även lagt till en ny funktion. Läsarnas Fiskerapport Här kan ni själva lägga upp rapporter från era turer till vattnen. Den är egentligen en gästbok som är omdöpt. Länken ligger till höger och det är bara att klicka på den, skriva vad som önskas och sedan trycka på sänd. Klart!

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 13.45
Temperatur: 15 grader
Vind: Ostlig 5,8 m/s
Molnlighet: Halvklart till mulet
Vattenföring: 95 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: