Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Blindsillen leker

måndag 2 juni 2008

Blindsillen leker


Idag kom det in rapporter från flera till butiken och det vankades förhoppningar storöring. Ska bli intressant att höra om de infriats.
Nu har älven åter börjat stiga och det kan finnas en risk att leken avstannar.

Siktar på en gäddtur imorgon igen. Revisorn och han kompis var ute i går och hade kanonfiske. Så jag siktar på att få komma i kontakt med lite större fisk. Ska se om jag får med mig någon på excursionen.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.10
Temperatur: 16 grader
Vind: Ostlig 1,9 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 173 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Åke Dahlberg sa...

.. säg till om jag kan hänga på, borde nog testa gäddfiske så jag är beredd när det väl sätter igång att hugga för öringen sen .
Åke