Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Zipline

fredag 1 augusti 2008

Zipline

Efter att ha jobbat med turism i byn i flera år så är det kul att kunna "turista" lite själv. Idag tog jag med mig sonen på en överaskingsaktivitet. Vi åkte Zipline. Efter att ha "sålt" Zipline sedan i december så var det väl dags att testa det själv. Jag har fått många syrliga kommentater i butiken av blivande Zipline-kunder att jag inte åkt själv. Bättre sent än aldrig heter det väl :-) Bilden är på starttornet på övre banan och filmsekvensen är från 4:de linan, den snabbaste och lägsta över Susabäcken strax ovanför Fjällgården. Den längsta är c:a 360 meter och den högsta går c:a 60 meter ovanför Susabäcksravinen. Det går att komma upp i farter uppemot 80 km/h. Farten beror på åkarens vikt och om det är motvind eller medvind. Jag kan väl bara säga att jag åkte fortare än sonen så då får ni räkna ut själva vad som gäller med vikten :-)


Jag träffade Skollärarn idag men han hade mest ägnat sig åt golf senaste tiden och låtit fisket vila. Han kommer dock igen. Annars har det varit lugnt på rapporterandet, lite nya bilder har inkommit till Wall of Fame och Mr Troutlaw hade häromdagen en batalj med en Roslagsgädda som slutade blodigt. Tandsnittad högertumme och skadad kasthand. Vila från flugfiske och vissa problem att använda tangentbordet. Det hade visst varit blodigt värre i båten. Jag siktar på några dagars solofiske från söndag till tisdag. Gumman är i vår kungliga hufvudstad och hälsar på vänner och sonen blir några dagar hos sin mor. Det känns som jag behöver komma ifrån dalen i några dagar och äga min egen tid. Får se vad det blir för väder men lite lax/havsöringsfiske i Norge känns motiverat. Packar bilen, fäller sätet och rullar ut liggunderlag och sovsäck och far sedan dit näsan pekar. Har ni några bra tips på bra fiske i Jämtland/nord Trönderlag så hör av Er. Innan dess blir det några sköna dagar med sonen.
Imorgon står Östersund och Jamtli, Storsjöyran och bio på schemat. Som sagt turistande i min egen region :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.30
Temperatur: 15,9 grader
Vind: Ostlig 5,1 m/s
Molnlighet: Halvklart till mulet
Vattenföring: 41 m3/s
Skittfiske Lunkan

Inga kommentarer: