Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Söka jobb!

måndag 11 augusti 2008

Söka jobb!

Idag skulle vi ha börjat packa ihop i butiken men det fick vänta. Nya bud från konkursförvaltaren kommer förhoppnignsvis i morgon.
Istället har jag ägnat förmiddagen åt att kolla platsbanken, uppdatera CV och sökt igenom diverase företagssidor i jakt p något lämpligt jobb att söka.
Efter konkursen fick jag 1 månads uppsägningstid och den går ut 6 september.

Efter det så vet jag inte riktigt vad jag skall hitta på.
Allra helst skulle jag vilja hitta ett "vanligt jobb" typ åttatillfem. Jag har i hela mitt arbetsliv jobbat inom turismrelaterade arbeten här uppe i Åre, förutom några år som projektledare på Marknadsfakta Åre. Det har inneburit en väldigt upp och ner tillvaro utan någon egentligen riktig vardag. Arbetstiderna tillåter inte riktigt det. Arbetsdagarna är periodvis både många och riktigt långa. Är butiken öppen till 19.00 så blir det inte middag för 20.00. Med familj så funkar det inte riktigt i längden utan det blir väldigt slitsamt. Jag hoppas helt enkelt kunna få mer tid hemma och "bara" jobba normala 40 h/vecka i framtiden.

Just nu så slänger jag ut krokar lite hit och dit och så även här på bloggen.
Är det någon här som har ett jobb att erbjuda eller vet om något jobb som ni tror skulle passa mig så hör av Er.

I kväll så blir det en tur med Flugbindarn och vi kommer låta Duvedsälven vila och söka oss till lite, för mig, nya vatten. Han ahde bundit upp ett gäng ST heavy metal-streamers. Helst hoppas jag på lite torrflugefiske men vädret är inte helt inne på samma linje så streamerna kommer att testas.
Återkommer med rapport.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 13.15
Temperatur: 13,4 grader
Vind: Ostlig 4,8 m/s
Molnlighet: Växlande -halvklart
Vattenföring: 43 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: