Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Segt, minst sagt segt

måndag 11 augusti 2008

Segt, minst sagt segt

Är precis tillbaka från en kort solo kvällsräd på Duvedsälven. Tyvärr har jag absolut inget matnyttigt att rapportera. Ingenting hände, ingenting alls.
Det var nästintill stendött. Varför? ja fråga inte mig!
Duvedsälven har inte varit på humör alls senaste tiden. Flugbindarn har varit här och gott bet. Flera med honom oxå för den delen.
Hoppas på en ändring snart. Vill känna lite vettig fisk igen.
Tror dock att nästa tur går till något annat vatten då jag börjar känna mig ganska mätt på mitt hemmavatten.

Idag gjorde jag och gumman en eftermiddags tur ner till trakterna kring Fångåmon/Vålådalen. Vi åkte planlöst och hamnade tillslut vid Fångån och Bäverkroken. Vackert så det förslår och ett öringsvatten som inte skall föraktas :-)
På väg tillbaka så passade vi på att plocka lite blåbär. Så där lagomt mycket så det räckte till en paj. Mums

På tal om bärplockning så var vi förbi Vålågården i Östra Vålådalen och där i köket stod Västgöten och kokade hjortron i farligaste farten. Han och gumman hade vittjat av lite hemliga ställen och var nöjda med sitt dagsverke.
Lite kaffe med dopp tillsammans och planerande av lite turer ihop gjordes.
På väg hem stannade vi till vid Storån och där stod tre flugfiskare utvadade uppströms bron. Nedströms fredningszonen såg vi ingen fiskare däremot så såg vi lite vakande fisk.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 00.55
Temperatur: 11,8 grader
Vind: Ostlig 4,7 m/s
Molnlighet: Molnligt
Vattenföring: 43 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Patrik sa...

Jag kan bara göra tillägget att i Östra Vålådalen, hos den som beskrivs som Västgöten med fru kan man få sig, inte bara en god fika, utan också en väldigt god matbit.
Så alla ni som läser detta, och har vägarna förbi Östra, gör ett stopp för den stekta Rödingen eller en Vildmarksbiff....mumma!!