Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Coola killar

lördag 2 augusti 2008

Coola killar

Finns det lite här och där. En av de coolaste befinner sig as we speak på Stora scenen på Stortorget i Östersund. Mr Kris Kristofferson är i stan.
Jag och sonen var i stan idag och hade en pappa/son dag. En sväng på Jamtli och kollade in deras utställnignar och friluftsmuseum. En av utställningarna hette "Dagis 1971" Det var lite sköna minnen som kom tillbaka. Själv är jag ett dagisbarn av 70-talet. Jag började -75 tror jag så det mesta kände jag igen :-)

Efter Jamtli så begav vi oss ner på stan och kollade in vad som skedde på Storsjöyran och då kliver vi rakt in i Mr Cools soundcheck. Att stå och se/höra Kris Kristofferson köra Me and Bobby McGee solo med endast en stålsträngad gitarr som komp var fränt. Hade varit kul att få se hela showen ikväll. Lyllos er som får det.

På väg till Jamtli så passerade vi en massaker utan dess like. Det var en Volvo V50 som varit med om en riktig sländkonfrontation. Kolla in bilden. Det sitter mat för många öringar på den fronten :-)


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.50
Temperatur: 12,5 grader
Vind: Ostlig 4,7 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 38 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: