Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nära nu

onsdag 27 augusti 2008

Nära nu

Hur mycket jag än vänder och vrider på tiden så går den ändå bara framåt.
Panikattackerna kommer i sömnen, P väcker mig ur mardrömmar och skrik. Händerna skakar och kallsvetten drar längs ryggraden och nackhåret reser sig.
Den 31 augusti kommer obönhörligt närmare och jag kan inte göra något åt det.
Snart är det första september och allt strömfiske efter öring stängs. Sommardrogen går ej längre att få tag på som blekt alternativ så finns det lite harrfiske att uppbringa men det räcker inte för att släcka begäret efter de tyngre grejerna, öring på torrfluga.
Jag gjorde en kort tur i eftermiddag och se det fanns en öring hemma. Jag såg en vakande fisk och den fick jag oxå lura. En Elk hair caddis i stl 12 blev för frestande för fisken.

Sista veckan är vi nu inne i och jag siktar på att hinna med ytterligare några turer och se om jag inte kan lura någon fler på torrt. Det blir säkerligen någon nattur med streamer oxå för den delen innan vadarskorna får en välbehövlig torka :-)


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.25
Temperatur: 10,6 grader
Vind: Ostligt 2,1 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 59 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Patrik sa...

Jag förstår precis din känsla!
Den satt som en klump i magen på mig också i Lördagsnatt när jag rullad ihop och klippte loss flugan och när strömmen tysnade när jag stängde bildörren.
Usch!!
Det sköna är ju att tiden går lika fort framåt, så man får väl lyfta blicken, massera bort gamnacken och se framåt helt enkelt.

Midsommar brukar ju flickorna sova med sju sorters blommor under kudden för, ja du vet!!
Kanske det funkar om vi sover med sju sorters flugor!!!! :-)

Se nu till att få dig lite Prime Time vid något bakvatten eller nacke, och låt någon av dom stora gapa över din fluga.
Håller mina tummar för de.
-=skitfiske=-

Vår Utsida sa...

Nästa år, då... ja då j**lar :)