Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Guidetur

fredag 15 augusti 2008

Guidetur

Har precis kommit hem från en heldags guidtur med två synnerligen glada och trevliga skåningar. Vi fiskade av Storån och gick igenom flera fina hot spots. Tyvärr så var det fortsatt relativt trögt fiske och när vi summerade kvällen så hade herrarna fått kroka av 2 öringar och 1 harr.
Det var sparsamt med vakande fisk och lite insekter. Till vårt försvar ska väl sägas att vi inte hade vädret med oss. Det regnade mest hela tiden. Skåningarna har ytterligare några dagars fiske kvar och jag har en känsla av att det kommer bli en förbättring till helgen. Lite torrare och varmare väder ska komma redan i morgon och lördagen ser riktigt lovande ut.

Det har varit lite tyst på rapport fronten från min vän Målarn men i kväll pep det till i mobilen. En vacker gulbukad öring satt på bild och den vägde 9 hg, han var nöjd. För två säsonger sedan tog han en riktigt bra fisk i Duvedsälven. Den vägde 1,6 kg om jag inte missminner mig. Dagens öring togs på samma ställe. Lyfter på hatten.

Flugbindarn packar för fullt för en 3 dagars tur på fjället och har laddat upp med några nybundna alster. Själv så fick jag ett mail och en inbjudan att hänga med Bokbindarn, min norske fiskekompis, och hans bror på en tur på ett annat fjäll. Imorgon så ska allt vara packat, om det nu hinner torka inatt vill säga. Sedan blir det att plocka fram apostlahästarna och trava iväg. Åter på lördag så rapport kommer.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 00.35
Temperatur: 9,3 grader
Vind: Västlig 2,5 m/s
Molnlighet: Mulet och lätt regn
Vattenföring: 45 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Vår Utsida sa...

Skitfiske får man väl säga då!