Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Vadare på lagning och mer "Ge fan i våra vatten"

onsdag 26 augusti 2009

Vadare på lagning och mer "Ge fan i våra vatten"

Gårdagens tur visade klara brister i mina vadare som jag nu i ett desperat med Liquisole försöker att rädda inför slutet på säsongen. Plaskvåt vill jag inte gå när vattentempen sjunker senare i höst när fisket åter öppnar efter lekupphållet.
Huvudsaken att en håller sig torr om föttera
som det sägs i sagan :-)
Sedan blir det till att jaga nya vadare. Ska scouta marknaden ordentligt och har redan några jag ska kika på lite närmare. Gore går dock bort, fet bort :-)

Ge fan i våra vatten är Sportfiskarnas projekt ihop med flera av Sveriges artist grädda som resulterade i CD´n med samma namn.
Överskottet från försäljnignen har gått till olika fiskevårdsprojekt. Hittils har den dragit in 400 000 kr. Mycket Väl Godkänt.
Nu såg jag på Rospiggen fiske att Patrik tipsade om att nu kommer platta nummer två, Ashbury apples vilken är en platta av Pernilla Andersson.
Den släpps 23 september och förbokar den gör ni här.
Ps. jag har redan gjort det.
Jag gör helt enkelt så att jag rippar ditt inlägg Patrik, hoppas det är ok men allt för den goda saken skull :-)
Ashbury Apples, behind the scenes!


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.40
Temperatur: 12,5 grader
Vind: Västligt 1,3 m/s
Molnlighet: Stjärnklart
Vattenföring: 54 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Patrik sa...

Absolut!!!
Goda saker i livet bör ha flera möjligheter att synsas!!
//Patrik

Lunkan sa...

Har "Spotifyat" Pernilla Andersson hela dan. Grymt bra.