Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Storöringsrapport

tisdag 11 augusti 2009

Storöringsrapport

Åter igen visar Undersåkersälven sin storhet som öringsvatten.
Precis innan jag skulle klicka av burken igår kväll landade en rapport från en av mina KM-kollegor, vår Prisbelönte designer
1825 gr & 57 cm nymffiskad öring. Ett prydligt nytt PB på fluga.
Det blir nog en lång förmiddagsfika på jobbet idag :-)
Utförligare rapport är utlovad.
Wall of Fame? Självklart!!
Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 08.05
Temperatur: 12,5 grader
Vind: Västlig 0,4 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 55 m3/s
Skittfiske
Lunkan

3 kommentarer:

Arkitekten sa...

Underbara rapporter! Henriks ohängde roslagsbekant "Salmon King Karlsson" och jag rullar in på Undersåker Grand Central på fredag morgon.
Bas blir Edsåsen.
Designerns underbara smörklick från U-älven höjer definitvt ribban. Huuugha!
Karlsson hotar med egenimporterade Havannas och jag med en skvätt ur dunken.
Väl mött!!

Henrik sa...

Bäste Arkitekt!

Det har snackats vitt och brett om den ohängde Salmon King Karlssons feta Havannacigarrer den senaste veckan. Fick till exempel rapporter från ytterligt perifera norska Åelva om Karlssons Havannacigarrer i eftermiddag. Undrar i mitt stilla sinne hur detta skall sluta...

Arkitekten sa...

Bäste Henrik web-atlet!
Ingen rök utan eld: Har ikväll besökt SKK i hans lya.
Humidoren var breddfull med pinfärska rökverk vilka bara med sin doft försatte undertecknad i fin Taube stämning.
Kanske jag ändo sätter SKK på annat än propellervatten.....