Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Hopplös topplös

fredag 28 augusti 2009

Hopplös topplös

Jag rippar dig hårt nu Patrik :-)
Upptäckte ikväll när jag åter var vid bilen efter ännu en bomtur på Duvedsälven att det saknades en spö del i fodralet som Opti Streamen och Multin delar. Jag hade fiskat med Opti Streamen och skulle stoppa tillbaka den i fodralet när det visar sig att toppdelen till Multin är borta. Har ingen aning om hur/när/var det försvunnit men tänkte kolla om någon har hittat en min toppdel nånstans i dalen. Det är enkelt att känna igen då Loop har märkning på sina spödelar nu.
Vid holken så står det Multi 590-4.
Som sagt har någon av Er som läser detta hittat en ensam och borttappd toppdel så hör av Er till mig. Det kan vara min :-(

Fisket då? Jo det sög, sög big time igen.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 00.30
Temperatur: 11,2 grader
Vind: 0,0 m/s
Molnlighet: Stjärnklart
Vattenföring: 50 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Kollegan H sa...

Jag har just fått en öl. Och gjort säsongsbästa i Staa. Då är livet mycket enklare. Prova det!

Lunkan sa...

Tack för de uppmuntrande orden men jag tror att det du refererar till som "pers i Staa" är något annat än det jag menar med "pers..." :-)
Som jag nämnt tidigare så kommer den ädla sporten börja trakteras när tiden gives nån stans +50 :-)
En pilsner kliver jag dock gärna med på.

Skittfiske
2 dagar kvar.