Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Mer Storöringar rapporterade

onsdag 12 augusti 2009

Mer Storöringar rapporterade

Västgöten, min gamla kollega från tiden på Sportkällaren och tillika goda vän, MMS:ade in två bilder idag.
Ännu en gång så har U-åkersälven visat vad den går för. En grym hanfisk på 50 cm och 1,6 kg landades där tidigare idag.
Jag kunde dock ana en aningens aning besvikelse i rösten hos honom när jag talade med honom alldeles nyss. Tillslut kröp det fram, den var inte tagen på fluga utan på Roger (Roger-Rules). Dock var detta något som han med lätthet kunde bära men nästa skulle minsann tas på fluga.


Skomakarn hade även han varit ute igår och från honom kom en ännu större fisk inrapporterad.
En flugfångad öring på modiga 2,4 kg grinade i kapp med ovannämnda Skomakare på bilden.
Jag väntar på bekräftelse att lägga ut bilden.
Nu ligger bilden på Wall of Fame. Kolla in den!

Själv har jag laddat upp med lite pyssel till storörignsfisket. Jag la in en order på 2:a sorteringslinor från Dan-Tackel i Höganäs, hade ett trevligt samtal med Henrik där idag och linorna är på gång. Det blir skjuthuvudsystem för Optistreamen som gäller. Knep och knåp, klipp och klistra :-)

Idag vankades det egenhändigt fångad fisk till middag. P ringde och sa att hon och ML var på väg hem efter en dag på fjället i hjortronjaktens tecken. Hjortronen vann denna gång så det var magert där de gick. Däremot snubblade de på fint med gula kantareller så tillbehören till öringen var fixade.
Mätt och belåten sitter jag nu här med ML i famnen.

Smörstekt öring med gräddkokta färska kantareller och ugnsbakade rotsaker gick inte av för hackor.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: 11,4 grader
Vind: Nordvästlig 6,1 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 59 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: