Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: McDonalds Kyrksten

söndag 30 augusti 2009

McDonalds Kyrksten

Fy fan, fy fan.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Fy fan.
Igår var jag P och ML på en skön familjetur i Vålådalen.
Planen var att gå från Nulltjärn mot Kyrksten för att se om det fanns några blåbär längs leden. Regen kom nästgan omgående, först obemärkt sedan lite mer påfallande. Efter ett antal kilometer med ML i bärstolen så gjorde vi halt och paus. Fika dukades fram och det var riktigt skönt.
När vi fikat vände vi åter mot Nulltjärn. P hittade lite blåbär och stannde upp för att plocka lite. Jag och ML gick vidare till en liten bäck där jag tänkte fylla en kåsa med vatten. Döm av min förvåning när jag finner en Risifrutti burk under den lilla bron som leden utgör.
Jag plockar upp den för att till ännu större förvåning finna en till och sedan en till igen. Några PET-flaskor fann jag oxå och som grädde på moset en ketchup förpackning från Ronalds restaurang. Alltsom allt 5 Risifrutti förpackningar, 4 PET-flasor, några plastpåsar och en ketchupförpackning. Allt på en sträcka av 20 fjällbäck.
Världen är full av idioter. Så synd att de får sabba för så många av oss andra.



Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 23.50
Temperatur: 8,1 grader
Vind: 0 m/s
Molnlighet: Mulet och lätt regn
Vattenföring: 42 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

yngve sa...

Håller med. Det som är märkligt,är att de som sprider skiten omkring sig ändå måste ha en känsla för fjäll och orörd natur. Annars skulle man väl inte ge sig ut på en sådan vandring. Ännu märkligare är att man orkar bära med sig en fem sex kilo ut, men inte tomförpackningarna med sig hem. Skitdåligt !

Anonym sa...

Jag har sagt det förr och jag lär tyvärr få säga det igen."Jag skulle bra jäv.. gärna hitta ett kvitto eller annan lapp med namn och hemvist på." Sen är det bara att åka dit och utöva samma allemansrätt.