Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ja ä inte bitter!

måndag 31 augusti 2009

Ja ä inte bitter!

Augusti 2009
Inställd ripjakt, borttappad spötopp, punka på vadarna, bottennappad och tappad skjutklump, en bruten klo på hunden & inflamation i en annan, lagade vadare för att upptäcka nya hål och genomgående ingen fisk.
Nej då. Ja ä inte bitter.
I-landsproblem alltihop som jag ödmjukt sammanfattar det i ett ord, Missflyt.
Har inga förhoppningar, absolut inga förväntningar på kvällens fiske.
Bortförklaringarna över tidifgare misslyckanden är sedan länge utvattnade och slut, självförtroendet stampat i botten och tron på mina egna teorier grusade.
Jag kommer vända mig inåt, vada ut ensam i älven och i ren terapeutisk frusteration avsluta säsongen solo.

Men visst, nångång vänder det, kanske ikväll.
Hoppas hoppas hopp....

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: 12,3 grader
Vind: Nordostlig 2,8 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 40 m3/s
Skittfiske
Lunkan

3 kommentarer:

Stig Torniainen sa...

För första gången på många många år så bojkottar jag den sista augusti. Jag e´less ! Däremot tror jag stenhårt på oktoberfisket.

Målarn sa...

En lite fick man kroka av, för en stund så kändes det som att allt hade vänt, men icke. Ännu en natt utan något kraftigare drag i linan.Tack för denna säsong....

Johan sa...

kom ut till älven vid halv elva, men precis som kvällen före blev resultatet lika med noll. Frusterande blir det också då det verkar stå fisk på sträckan, då det flera gånger plaskat till så pass att man tittat sig omkring för att se om det är någon som kastar sten.
Tackar för en omväxlande sommar.
/Johan