Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Semester och en kär vän på besök

tisdag 23 juni 2009

Semester och en kär vän på besök

Klockan 14:10 i går så slog jag av arbetsmobilen, stängde ingen laptopen och klev ut från kontoret. Klockan 18:00 satt jag med en pils i handen och tittade ut över en blanknacke och vakande öring med solen i ögonen. Harmonin och lugnet börjar infinna sig.
Gevsjöströmmen är fin så här års och efter en dryg timmes fiske så hade jag klurat ut vad de ville ha. Jag fick bett och även en hygglig matfisk tappad på en av Flugbindarns små nymfer/kläckare fiskad strax under ytan i fri drift.
Väl invaggad i den idén vadade jag iland och avslutade pilsen. När jag väl satt där så ramlade in ytterligare två fiskare in på banan av vilken jag haft mailkontakt med den ena via bloggen. Så klart, vart ska man annars träffa bloggläsarare än vid det vatten jag tipsar om :-)
De hade tidigare på dagen fiskat Duvedsälven utan resultat och var nu förhoppnignsfulla på nacken. Ganska snart hade den ena av de två krokat på och sedemera av en fin matöring.
Ytterligare 3 fiskare ramlade in mot nacken och då kände jag att min närvaro var klart överflödig och lämnade fisket för denna kväll.
Mr Troutlaw hade någon timma tidigare rullat in i byn för 2 veckors fiske och rekreation. Jag passade på att titta in i stugan och där fann jag honom mitt i uppacknignen. All sköns fiskeprylar fanns med och diverse olika roliga spön oxå för den delen. Opti Creek 8,2" #2, 8,8" #3 7,3" #3 Greyline 8,2" #4, Multi PWR 9" #5 mm mm. Det kommer bli en rolig vecka :-)
Han ringde precis och lät lite som ett barn kvällen innan julafton, fiskeabstinensen var påtaglig. Det blir båtfiske från Tegefors och ner mot Åresjön idag och förhoppningsvis så kan det börja röra sig på de stora dagsländorna.
Nu är det frukost och sedan hämtning av båt, motor och Troutlaw
Dagens tur med Troutlaw´gav några mindre öringar. samt begynnande Rocken kläckning. Vi fann den, tärnorna fann den men öringen hade inte fattat vad som var på gång :-).

Tillsist så fick jag mail från Hasse på Camp Dammån igår och han undrade om jag kände någon kock/matlagninskunnig som ville ha ett bra extra jobb i sommar. 2 dar i veckan samt nån helvecka då och då erbjuds.
Här finns möjligheten att kunna kombinera lagomt med jobb med massor av fiske för den hugade.
Vad maten anbelangar så håller den bra nivå, se ett av mina tidigare inlägg, och ambitionerna är att fortsätta å inslagna banan.
Intresserad? Kontakta Hasse Lindberg 0643-31056 alt. info@campdamman.com

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 09.05
Temperatur: 12,3 grader
Vind: Västlig 3,8 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 106 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: