Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Midnattsol

torsdag 18 juni 2009

Midnattsol

Just nu sitter jag och avslutar min sista frukost på vårens säljturné i Norge. Idag har jag sista kundmötet sedan blir det semester och det skall bli grymt skönt, grymt skönt.
Denna vecka gick turnén nord över i Norge. Första stopp var Svolvaer på Lofoten och även i skitväder så är nog Lofoten en av de vackraste platserna på denna jord. Jag kan inte annat än anbefalla Er ett besök. Sedan har turnén gått via Harstad, Narvik, Bardu, Storslett och nu Tromsö. Med på resan har även flugspö och några askar flugor fått följa. Dygnet är långt här uppe och natten ljus så två kvällar har ägnats åt fiske, en i Harstad och en i Barduelva. Resultatet var dock lent med endast några småöringar i Harstad. Barduelva bjöd på kalltvatten, kallt väder med vind och regn. Endast några enstaka fjädermygg syntes till, inga vak och ingen känning.

Igår kväll så öppnade sig himlen, molnen försvann och fram kom solen för första gången denna vecka. Solen som här upp aldrig vill gå ner. Jag har alltd älskat ljuset om sommaren i jämtland men här är det något helt annat. Klockan 01.00 stod jag på bron över fjoden som förbinder Tromsö med fastlandet och njöt. Mot norr hängde solskivan högt över havet och ljuset var magiskt.
Bilder kommer.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 08.25
Temperatur: 9,1 grader
Vind: Ostlig 5,5 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 119 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: