Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Pics of Norway

torsdag 18 juni 2009

Pics of Norway

På många sätt och vis så är det nog världens vackraste land :-)
Här kommer lite bilder från senaste veckan i nordnorge.

Midnattsol över Tromsöbron. Natten mot idag var helt magiskt vacker. Blå himmel, sol och kav lugn fjord. Människor på gatan brydde sig inte om att klockan var läggdags för länge sedan. Bilden tog jag halv ett :-)
Fisk på torkning uppe i Storslett, Nordreisa.

Regnbåge mot Olderdalen

En älv jag glömt namnet på mellan Narvik och Bardu längs E6:an

Utsikt från färjan mot Lyngseidet med delar av de mäktiga Lyngsalperna i bakgrunden.

Fjoden innanför Lyngseidet på väg mot nästa färja.

Barduelva, en av norges abslolut bästa älvar för öring och rödingfiske med fluga. Tyvärr så var den inte på bästa humör vid mitt besök.

Jag har passerat så många kända och okända vatten som bara väntar på att fiskas, Reisaelva, Målselv, Barduelva, Vefsna m.fl. Nån gång hoppas jag kunna göra om samma resa men inte ha säljprover utan trevligt sällskap, pilsner och flugutrustningen i bagaget :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: 7,9 grader
Vind: Sydostligt 1,4 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 119 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: