Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: God laxpremiär i Stjördal

onsdag 3 juni 2009

God laxpremiär i Stjördal

Hittils har det rapporterats in 48 laxar på Laksebörsen i Stjördal med tre stycken på topp på 14 kg, 16,4 kg och hela 17,2 kg. Inte illa, inte illa alls faktiskt.
De senaste fem åren har premiärdygnet sett ut som följer.
2009 48 lax
2008 62 lax
2007 22 lax
2006 36 lax
2005 35 lax

Om jag ska summera ihop detta i en mening så blir det nog nåt liknade detta "Jag hade hellre varit där än att vara här"
Här är Oslo och nu ska jag stupa i säng. Jag åkte från Duved 06:00 imorse och har på vägen hit haft två kundmöten, i Oppdal och i Lom. Det blev en lång dag därav det korta inlägget.
Natti Natti.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 00.00
Temperatur: 2,3 grader
Vind: Västlig 3,2m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 190 m3/s
Skittfiske
Lunkan

4 kommentarer:

Henke sa...

Inte illa! Kan bara instämma; hellre där än här. Här nere i södern ber vi om regn, då åarna går riktigt låga. Det behövs mer vatten om de sista stora klunsarna ska stiga upp i Mörrum och sommarlaxen ska invadera ån. Hoppas du får komma iväg till Stjördal snart.

Anonym sa...

Hej på dig Lunkan!
Här hittar man dig och din blogg ute i cyberrymden. :)
Kanonintressant att läsa, kul att läsa om hemmavattnen.
Du och jag var och fiskade i Kvissleströmmen för en ca 10 år sedan, tror vi gick i samma klass på Komvux Järpen?
Ha det gött! Hälsa norrmännen.
/Jocke, fd. Mattmarbo

Lunkan sa...

Tjing Jocke.

Ja det var ett tag sedan. När jag passerar Mattmar kyrka så brukar jag fundera vart du tog vägen :-)
Fiskar du fortfarande? Mitt Mitt fiske har som du kanske anar eskalerat lite :-)

Skicka mig ett mail så jag får din adress och skicka gärna in lite rapproter från ditt egna fiske vart det nu är?

Lunkan

Anonym sa...

Skickade dig ett mail!
/Jocke