Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Dog action

onsdag 10 juni 2009

Dog action

Igår, sen eftermiddag, landade jag hos en av våra kunder DeNas för visning av vår/sommar 2010 kollektionen. Dagen hade varit lång då jag svängde in på gården i Snåsa. Redan vid 06:30 var jag upp och igång. Möte i Mo i Rana 7:30 för sedan dryga 4 timmar i lilla ftg lastbilen och nytt möte i Namsos 14:00 för att åter hoppa in i lastbilen igen och ytterligare 1,5 timme innan jag nådde Snåsa hade satt sina spår och jag fick göra om reseplanerna.
Tanken var att åka vidare hem efter mötet men jag orkade helt enkelt inte utan sökte istället natthärberge i området. Mina kunder erbjöd både middag och husrum för natten vilket jag gladeligen tackade ja till.
Middagen bestod av smörstekt pestopanerad öring från Börgefjell, råvaran ser ni på bilden i förra inlägget :-), potatissallad, grönsallad samt flatbröd och en kall pilsner. Förstklassikt rakt igenom. Kaffe och kaka avrundade vi med när visningen av kläderna var över.
Efter middagen så fick gårdens hundar sin kvällsrastning och hur den går till ser ni nedan. Sjukt kul var det :-)
Senare blev det mycket fiskesnack, bildvisning och lite sköna filmklipp. Polarturer och flugkastteknik avhandlades. Hemliga fjällvatten tipsades om och storfiskehistorierna avlöste varandra.
Nedan ser ni en sekvens från en tur till Femunden.


Tack så mycket Christer och Anne Karen för en otroligt trevlig kväll.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.25
Temperatur: 8,1 grader
Vind: Ostlig 2,6 m/s
Molnlighet: Halvklart - Mulet
Vattenföring: 124 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Stig Torniainen sa...

Verkar inte gå nån nöd på dig :-)
Imorgon postar jag lite "Gott & Blandat" till dig.

Lunkan sa...

Tjing

Nja. Nöd och nöd men 30 timmars jobb på 2 dagar samt 135 mil i bilen sliter på.

Kan du skicka med lite extra ST-Zonker/Epoxy och några andra av dina paradflugor vanliga storlekar?
Jag håller på att "sälja" in dina flugor i Norge :-) och har lovat skicka några till en kund.

Lunkan