Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Storfisk på isen

lördag 15 november 2008

Storfisk på isen

Skären var slipade, termosen full, Västgötens pipa nystoppad och isen bar.
Inget kunde nu stoppa oss i vår jakt på trofé-rödingen på Gevsjön.
Vi var laddade, ordentligt laddade.
Klassiska kikgrundet var målet. 6 cm is, det var lätt borrat. Snabbt var 10 hål klara. Attackfiske. 5 minuter i varje hål, ingen känning så vidare.
Från grund ut mot djupare. Vi skulle finna fisk.
Darr i linan varslade om maggottjuvar. När ögonen hade vants sig vid ljuset så såg vi dem oxå. Pekfingerstorleks röding. De var långt från de troférödingar vi sökte.
Efter 4,5 timmars attackfiske kunde vi summera resultatet till 6 fiskar ,5 ytterst små röda och en liten brun. Uppskattad sammanlagd vikt till c:a 300 gram.

Isfiskesäsongen 2008/2009 är igång!


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 11.20
Temperatur: 3,1 grader
Vind: Västlig 2,3 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: Ej uppdat. m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Stig Torniainen sa...

Men är flugfiskesäsongen slut..???

Patrik sa...

Jag kör fortfarande hårt i öppet vatten. Tänkte att jag skulle få mig en julöring jag också.
Är ju lite avis på att bara Stig skall få äta självfångat ;-)
Och du skall göra ansjovis ser jag till julbordet ;-)

Står nog inte på förrän du laddar upp foto på nån fin röding misstänker jag!!
Skitfiske på dig Lunkan