Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Åter på hemmaplan

måndag 27 oktober 2008

Åter på hemmaplan

Jag och P har haft en alldeles utmärkt helg i vår kungliga Hufvudstad.
Hotellboende, goda middagar & skön samvaro med vänner var vad som stod på schemat.
På fiskefronten besöktes några av stadens handlare i förhoppningen att hitta vadareskor i rätt kurs. Tyvärr så var det ganska magert på den fronten. Jag har kikat på Patagonias Riverwalker samt Simms Rivershed, båda med gummisula för att kunna vandra längre sträckor på fjället och i skog utan att riskera leka "Bambi på hal is". Patagonia skon hittade jag inte hos någon av de jag besökte, Simmsen däremot fann jag men till ett överpris. Hade hoppats på rea men handlaren försökte sälja den med 200 kr över rek.utpris. Det gick bort.
Däremot så fann min kompis ett skysst jerkspö, Shimano Beastmaster, till halva priset hos en handlare på Söder så han var nöjd och glad.
På väg mot hotellet passade vi på att gå förbi Norrström och kolla in om det drogs nån fisk. Nästan på direkten så såg vi ett spö stå i båge och ganska snart landades en havsöring på 2-2,5 kg. Det är lite läckert att du kan, mitt i stan, stå och fiska både lax och havsöring. Trafiken susar förbi bakom ryggen och helgflanerare stananr till och önskar god fiskelycka.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 11.20
Temperatur: 2,9 grader
Vind: Västlig 2,5 m/s
Molnlighet: Klart - halvklart
Vattenföring: 72 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Stig Torniainen sa...

Säger bara en sak: KORKERS !!!
Till nästa år tar Capricorn in dem i sitt sortiment igen. Eller så beställ direkt från USA.