Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: 10 000 besökar-vallen är nu spräckt!

fredag 3 oktober 2008

10 000 besökar-vallen är nu spräckt!

Det känns lite underligt att det är så många som har besökt bloggen sedan jag körde igång räknaren 29 februari.
Både roligt och nästan lite skrämmande att det är så många som varit inne och läst, kommenterat, skickat in bilder och hjälpt mig hålla bloggen levande.
Nu får jag sikta på att ta Årefiske ytterligare 10 000 besökare fram i tiden.
Tack alla ni som besöker den :-)

Även om fisket varit öppet i tre dagar så har jag inte varit ute och testat lyckan. Det har varit lite jobb och vädret har inte heller varit så lockande. Just nu är det 2 grader och snön hänger i luften. Fick rapporter från Olypiaplatån där marken idag var helt täckt av snö.
Gumman rapporterade från sin tur att i Handöl så snöade det. Prognosen ser inte så roligt ut inför helgen heller tyvärr. Hoppas nu på lite skön brittsommar värme och kanske någon kläckning så torrflugorna åter får svingas över älvens vatten.
Vattennivån i älven är för årstiden låg och även om det stigit ordentligt senaste veckan så ligger vi ändå efter medianvärdet i vattenflödet så att komma åt hot spotsen är inga problem.
Helgen går nog i pysslandets och samkvämets tecken. Det ska bli skönt för nu har jag varit igång och jobbat sedan förra tisdagen i ett sträck.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 16.05
Temperatur: 2,1 grader
Vind: Sydostlig 5,2 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 42 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: