Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: 1 oktober

onsdag 1 oktober 2008

1 oktober

Idag öppnar åter några vatten i dalen igen för fiske.
Duvedsälven. Gevsjön, Tångböleströmmen (norra sidan) Åresjön och tjärnarna inom Åre fiskesamfällighet.
Så nu snart står jag åter utvadad i älven igen och rapporteringen kommer igång bättre.
Idag blir det dock inget fiske. Vi har lite jobb kvar efter utförsäljningen med städning och hoppackning av både butiken på Torget och kontoret i Produkthuset.
Vädret är inte speciellet inbjudande heller för den delen så det känns inte som jag missar något. Regn, blåst och gråtrist.

Nåt som jag tror blir allt annat än gråtrist är "Fiskenedtakten" som jag blivit inbjuden till av Revisorn. Vi är några fiskekopisar som ska träffas och under glade miner summera fiskesäsongen so far.
"Medtag spö med passande lina, nåt att dricka, Öl & whisky
rekomenderas så står jag för käk"
Löd inbjudan. Det verkar vankas casting i onyktert tillstånd. Är det tillåtet eller kan man botfällas för spöonykterhet? :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 07.50
Temperatur: 4,3 grader
Vind: Ostlig 6,3 m/s
Molnlighet: Mulet och regn
Vattenföring: 39 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Patrik sa...

Sitter och funderar om jag på något sätt skulle kunna få till en snabb-sväng upp till er i dalen och strömmarna innan Kung-Bore har gjort alla möjligheter omöjliga.
Vi får se.

Spöonykterhet...haha...ja någon skall ju vara först, och styrstångsfylla kan man ju åka på.
Ta´t lugnt med bakkastet bara Lunkan.

Ha det gott - Patrik