Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: En sommarrapport till

måndag 6 oktober 2008

En sommarrapport till

Kommer här. Denna gång från Skomarkarn i Järpen
Tjena Lunkan!
Följer intresserat din blogg och tänkte att jag skulle bidra med en bild på min finaste öring den här sommaren.
Fisken vägde 1,6 kg och jag fick den på nattfiske kl 01.15 den 30/7. Kort och otroligt välmatad.
Den tog en infettad nymf i grön/svart som jag fiskade i ytan i en strömkant och den togs antagligen för en kläckande nattslända som det var gott om då.
Det var lugnt fiske hela kvällen med sporadiska tillslag ända till 45 minuter runt ovanstående klockslag då det helt plötsligt var full fart på fisken.
Fisken blev gravad och smakade fantastiskt bra på hårt tunnbröd med lite majonnäs och svartpeppar.
Fångstplats: Indalsälven någonstans väster om Duved


Själv siktar jag på att göra höstpremiär i morgon. Magen har lugnat ned sig och Flugbindarns rapport från i söndags ökade bara suget efter öring. Hoppas helst på torrflugeläge men mest troligt så blir det ST streamers i olika former som gäller.
Hoppas bara vädret lugnar ner sig lite. Det blåser och regnar just nu. Rapport kommer.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 19.15
Temperatur: 4,3 grader
Vind: 6,6 m/s
Molnlighet: Mulet och regn
Vattenföring: 45 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: