Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Förhöst längs Duvedsälven

måndag 8 september 2008

Förhöst längs Duvedsälven

Det börjar komma nu. Färgerna. Snart har vi ett sprakande cressendo i rött, gult, grönt och oranget.
Idag var det åter en dag att minnas. Det är bara insättnignar på må bra kontot nu.
Det är skönt at ha dessa dagar sparade så de går att plocka fram när surhösten kommer med regn och rusk.
November är sällan någon riktigt kul månad i dalen. Då blir det mest till att sitta hemma och kura med en god bok, film eller var för inte bilderna från tidigare i år vare sig de sitter på näthinnan eller på pränt.
Jag tog med mig kameran och Genie på en tur längs älven idag. Vi gick Fiskestigen från fotbollsplanen via Forsaforsen och upp till Monumentet vid Millestgården och sedan gamla vägen hem.

Har ni inte gått Fiskestigen så kan jag varmt rekomendera det. En perfekt promandtur om ni som jag ville sträcka lite på benen. Det blir ungefär en halv mil fram och åter.
Genie flängde som ett råskinn runt benen. Maken till spring i benen har jag aldrig sett i en hund. Det finns helt enkelt ingen avknapp på henne när vi är utomhus. Nu ligger hon däremot och trynar i sin bädd i hallen och ser ut att må ganska så förträffligt.

Jag och mina gamla arbetskamrater siktar på att ta en tur ner till Kvitsle senare i veckan. Hoppas att vädret håller i sig för då blir det nog både harr och vackra bilder. En av kollegorna är en riktigt duktig fotograf så jag hoppas kunna få lite tips och snappa upp lite trick.
Tills dess så får ni nöja er med lite förhöst bilder från Åredalen.
Klicka på bilderna så får ni dem i större format.












Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 18.30
Temperatur: 13 grader
Vind: Ostlig 4,8 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 60 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: