Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: These boots are made....

torsdag 21 maj 2009

These boots are made....

...for fishing.
Har ni känt känslan att gå och vänta på något, något ni vet ska komma men bara inte när. Jag har haft den i två veckor nu men igår så släppte den. Igår kom mina nya vadarkängor. Det blev ett par Simms Rivershed. Nu har jag iof inte testat dem ordentligt utan bara mannekängat för P i vardagsrummet men de kändes där bra. Jag återkommer i frågan när skorna fått en ordentlig test.

Idag så känns huvudet inte helt i balans. Gårdagen ägnades åt att fira 40 års dagen av en av mina allra bästa vänner och tillika dotterns Gudfar. God mat, god dryck (vilket det inte sparades på) samt inte minst gott sällskap gjorde kvällen till något alldeles extra. Jag vet inte riktigt vad klockan var i morse när jag ramlade ur en av dalens Gula taxi bilar men fåglarna kvittrade och solen hade redan klivit upp ur nattidet. Under festen så fick jag på kort varsel rycka in och assistera Slaktarn från Järpen, som för kvällen stod som caterare. Vi körde grillen ihop och maten som förberetts färdigställdes. Grillad kotlett och Murrikka stekt Canadaröding från Liten stod på menyn. Canadarödingen var, som sig bör, fiskad av ovannämnda Slaktare. Gott blev det och alla gästerna verkade uppskatta det som bjöds.
Flera av gästerna delar mitt intresse kring fiske och många var diskussionerna som kretsade kring flugval, spöaktioner och inte minst storfisk. Planer smiddes och tips utbyttes i all vänskaplighet som blir när man samlas kring en man som är på väg att inträda i ålderdom :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 09.20
Temperatur: 9,8 grader
Vind: Sydvästlig 0,8 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 171 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Henke sa...

Är'u sponsrad, Lunkan? Snygg produktplacering, nu borde du få åka gratis ett tag framöver.

Lunkan sa...

Man kan ju alltid hoppas :-)