Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Säsongen i antågande, rapporter önskas

måndag 18 maj 2009

Säsongen i antågande, rapporter önskas

Tjing, eftersom jag i sommar inte kommer stå i någon butik och träfffa fiskande årebor och åregäster så kommer jag få lite sämre koll på vad som sker och vart. För att kunna hålla bloggen hyggligt upptodate med vad som sker så hoppas jag att ni har lust att hjälpa mig.
Jag behöver rapporter, korta som långa, med bild eller utan, allt är välkommet.
Så har ni något att förtälja om fiske, fiskare, fiskefängen och storfiskar (små för den delen med) så sänd mig några rader eller bild.
Antingen om ni går in på Gästboken & Fiskerapport eller skicka mig ett mail.
Adressen är lunkan_71@hotmail.com

Flugbindarn intog igår kvällskaffet vid ett av dalgångens alla vatten med förhoppning om öringskänning. Det vakade sporadiskt men ingen fisk visade intresse av hans flugor. Däremot så fick han sällskap av några andra i min fiskekompiskrets, Redaktörn och Revisorn med sällskap. Även de gick bet på fisk.
Nya tag tas av vederbörande var så säkra :-)
Fotograf Grahn hade även han gjort en utflykt och var på gäddjakt i Liten med flugspö som vapen. Någon gädda hade inte visat intresse men däremot lät han riktigt förnöjd över det sina nybundna julglittretflugor.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.10
Temperatur: 7,4 grader
Vind: Ostlig 2,2 m/s
Molnlighet: Halvklart - mulet
Vattenföring: 173 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Staffan sa...

Brukar bli en Rullåtur i juni, återkommer :)