Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Hemlängtan & text till Smölabilderna

torsdag 7 maj 2009

Hemlängtan & text till Smölabilderna

Nu har jag varit på resande fot i två veckor i sträck och det ska bli otroligt skönt att komma hem imorgon. Dottern och P har jag inte sett sedan förra söndagen.
Nordnorge har varit vackert men nu för det räcka för denna gång. Just nu är jag i Mo i Rana och har sista kundbesöket i morgon.
Idag körde jag söderut över Saltfjället och passerade där polcirkeln. Efter att ha åkt nästan 90 mil så kändes det konstigt att inte vara längre söderut.
Tromsö ligger låååångt norrut :-)
Vägen gick efter Saltdalselva och Ranaelv. Lite längre ut ligger Beiarn och saltströmmen. Alla kända platser för fint fiske.
Ännu har inte säsongen startat och det var ännu lugnt längs älvbredderna men om en dryg månad så lär det vara mer fart och spösving.

Jag har en dröm och det är att under en sommar göra en roadtrip genom Norge med flugspö. Starta längst ned i söder vid Mandal i maj och avsluta längst upp i norr i Kirkenes vid ryska gränsen i augusti. Den dag jag inte längre behöver jobba för mitt uppehälle så tar jag med P och så drar vi :-)
Påminn mig att köpa en trisslott när jag kommer hem :-)


Jag har nu lagt llite text till Smöla-bilderna hoppa tillbaka två inlägg så finns de där. Kolla även in Flugfiske i Årefjällen så har ni Flugbindarns rapport och bilder från turen.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.30
Temperatur: 1,6 grader
Vind: Ostlig 0,6 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 260 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: