Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Gäddtripp på G

söndag 24 maj 2009

Gäddtripp på G

I morgon hoppas jag kunna begå gäddpremiär nere bland vikar och vass i trakterna av Järpen. Revisorn och Stenhuggarn var ner härom kvällen, jag fick rapport på väg ut men sedan var det stendött och inga resultat har inkommit. Ska det tolkas som att det var lika dött på gäddfronten :-)
Övriga rapporter från helgen var vakande fisk i Lövsta men klenare med hugg, Målarn invigde julklappen härom kvällen (flytringen) även han utan hugg samr två rapporter från Flugbindarn som äen han invigt nytt utstyr. Första öringen på #4:an samt första test av Simms kängorna, vi köpte samma modell. Båda verkade han mer än lovligt nöjd med.

Nu väntar jag bara med spänning på rapporten från Bokbindarn som åter besökt vårt lilla öringsparadis Smöla med Broder och familjer denna helg.
Ska bli riktigt kul att se om de haft samma fina fiske som vi hade för några veckor sedan. Jag har redan börjat drömma om nästa års vårtur till ön :-)Nu blir det en period med mycket jobb, familjen har första tjing på den fria tiden så fisket får stå tillbaka. Får i stället kvalitetstid än kvantitetstid vid vattnen :-). Denna vecka är det säljmöte med presentation av nya kollektionen. Vi får besök av tjecker, kineser, japaner och koreaner. Nästa vecka blir det 4 dagar i Norge med införsäljning av ovannämnda kollektion. Veckan därpå så blir det delat Norge/kontoret för att avsluta med ytteraigre 4 dagar på Norgeresa veckan inan midsommar. Midsommarafton checkar jag sedan ut för semester i dryga tre veckor. Ska bli så sjukt skönt.
Det verkar som både Mr Troutlaw och Gudfar äntrar Åredalen strax efter midsommar och första semesterveckan ä således vigd åt fiske. Därefter så siktar jag in mig på två sköna veckor med familjen i STHLMs skärgård och Dalarna. Kan det bli så mycket mer svenskt? :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.20
Temperatur: 11,4 grader
Vind: Nordvästlig 1,4 m/s
Molnlighet: Klart - halvklart
Vattenföring: 173 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: