Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: The Norwegian Roadtrip continuous

torsdag 7 maj 2009

The Norwegian Roadtrip continuous

Det har blivit några mil i bil senaste 2 veckorna. Det startade förra fredagen med tur till Leksand, via Karlstad innan jag hamnade i Bö i Telemark. Första säljresan för Klättermusen var då påbörjad och på väg åter mot hemmet så besöktes Oslo, Gjövik, Lom och Oppdal av. I onsdags kväll landade jag i Duved för snabb ompackning inför Smöla-turen som startade på torsdagen. I söndags kväll var jag hemma från den för att åter packa om och bege mig på resa igen. Denna gång var det Nord Norge som skulle besökas. På måndag eftermiddag blev det bil till Vaernes flugplats i Stjördal för vidare flytt upp till Tromsö med kundmöte redan på måndagkväll, så har det sedan fortsatt. Bardu, Harstad, Narvik och nu sitter jag i Bodö. Imorgon efter några möten åker jag vidare ner till Mo i Rana för en heldag med gutteran på Rana SpesialSport innan jag lämnar in hyrilen som hämtades i Tromsö och tar flyget tillbaka till Vaernes och bil hem innan jag kliver ur bilen hemma i Duved kommer det hamna på runda slängar 400 mil i bil senaste 2 veckorna.
Vänsterknäet har snart sagt upp bekantskapen med mig och justerbart svakstöd hade inte varit fel i hyr golfen jag nu åker i :-)

Det som dock uppväger mycket av umbäranden att köra långt och länge är det makalöst vackra landskapen som Norge har. Gudbrandsdalen, Övre Otta, Dovrefjell och inte minst nordnorska kusten med snöklädda fjäll som speglar sig i blågröna fjordar. Det är bitvis magiskt vacker.
Jag har på resan passerat massor av kända och okända vatten och vid dagens besök på Parabolflua i Harstad (en grymt bra butik i flugfisketskonstart) så fick jag en bra insikt i vad området här uppe har att erbjuda. På nästa säljtur följer både vadare och spö med :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 00.50
Temperatur: 3,4 grader
Vind: Nordlig 1,5 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 272 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: