Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Toppnotering

fredag 5 december 2008

Toppnotering

Idag var det planer på att åter begå Gevsjön i jakt på rödingen. Det fryser inne.
Här nere i Duved är det -18,8 grader och vid Vägverkets väderstation vid Gevsjön visar nu termometern på -26 grader. Hittils kallast i år.
Jag tror jag ägnar mig åt lite inomhus aktiviteter under förmiddagen istället :-)

Mr Troutlaw sitter snart i bilen på väg upp och förhoppningarna är att vi kommer ut på några sjöisar under helgen. Må hända att temperaturen bör sjunka lite innan men prognosen säger att det ska bli lite mer hanterbar kyla närmaste dagarna.

Min fiske & bloggkompis Flugbindarn Stig, Flugfiske i Årefjällen, var representerad i senaste Flugfiske i Norden med en artikel han skrivit om Ajvin Siitje. Slå upp sidan 77 och följ med honom upp på fjället.
En annan av mina nyfunna fiske & bloggkompisar Patrik i Roslagen, Harrvak & Gäddbett har redan börjat summera fiske året, klicka in på hans blogg och läs årskrönikan. Ett bra sätt att hålla suget upp inför säsongen 2009.

Jag tog en tur med bilen upp till Ullådalen. Med var kameran och det var makalöst vackert. Inte fullt lika kallt men det bet bra i kinderna ändå.
Här kommer några bilder från Ullådalen. Gnistrande kallt.











Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 08.30
Temperatur: -18,8 grader
Vind: stlig 0,1 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 27 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: