Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nytt läge

onsdag 10 december 2008

Nytt läge

Efter en synnerligen seg höst på jobbfronten så har det nu löst sig.
Sedan igår är jag igång och jobbar på Klättermusen där min roll kommer bli innesäljare med placering på hemmaplan i Åre. Klicka in på hemsidan så får ni bekanta er lite med min nya arbetsplats och vad vi pysslar med.
Det känns grymt skönt att det äntligen löst sig och så bra oxå för den delen.
Det blir en väldigt rolig ny utmaning att ta tag i. Fullfart redan från första dan.

Till helgen, fredag - söndag, så kommer det vara utförsäljning i vårt Showroom i Produkthuset. Se nedanstående annons.
Att det nu blir jobb kommer nog, tyvärr innebära att jag inte kommer hinna fiska lika mycket som jag gjort senaste månaderna :-) Men det finns väl inget ont som inte har något gott med sig.

Kylan håller i sig och fjället och dalen är magiskt vackra. Träden tynger under snö, solen sprider bleka strålar över snön som gnistrar och skimrar.
De flesta som rör sig utomhus ser ut som färgglada Michelin-gubbar i "lager på lager" och dunkläder.
Det är få saker jag älskar så mycket ur min garderob som min gamla blå dunjacka. Den välkomnar mig alltid. Hur kallt det än må vara så ser den alltid till mitt bästa.
Vi har liksom blivit vänner och varma vänner ska man vara rädda om.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.10
Temperatur: -20 grader
Vind: Västlig 0,3 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 23 m3/s
Skittfiske
Lunkan

3 kommentarer:

Patrik sa...

Underbart Lunkan!!!!
Ett stort grattis till jobbet och att det äntligen löst sig.

//Patrik

Vår Utsida sa...

Schysst nytt jobb!

Powell Family sa...

Stort GRATTIS till nya jobbet Lunkan - vilket toppen jobb! Later som att det kommer passa dig som handsken! Stora kramar