Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Tjäääärnen....

lördag 24 maj 2008

Tjäääärnen....


fick idag säsongens första besök. Vi hade äntligen fått lite av vad som kan liknas med vårtempraturer och väder. Inget snöande mer hoppas jag på. Jag är rejält less på att sopa bilen :-)
Det var lite sporadiska vak här och där men inget jag fick inon kasthåll. Testade allt från torrt till tung zonker men inte en känning.
Det kläcke hejdlöst med fjädermygg under dagen och tjärnens svarta yta var täckt av sjok av urkrupna puppskal.
Jag hade sällskap av två måsar som satt i varsin gran och väntade liksom jag på att något skulle hända. De gjorde några tafatta försök att fånga mygg men gav upp ganska snart och återtog sin utsiktsposter i granarna. Jag hade med mig AEG-spöt för testning och det gjorde mig inte besviken. Mycket trevlig att testa det under riktiga förhållanden, även om det inte fick kröka rygg för fisk.

I butiken börjar vi nu få lite ordning inför sommaren, nu väntar jag bara på att det ska ramla in prylar från Sölvkroken, Tica, Daiwa, Pool12 sedan är det bara att vänta in högsäsongen. Det känns ruggigt skönt att åter vara på banan.
Nu återstår bara den svåra biten. Lära mina kollegor vad det hela handlar om :-)
Förutom fiskeutrustning så komemr vi ha ett riktigt bra sortiment av outdoor prylar. Sovsäckar från Ajugilak, ryggsäckar och kläder från Mammut, vandringskängor från Raichle. Plus kök och annat smått och gott från Primus, Trangia m.fl

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: 12,3 grader
Vind: Nordlig 2,0 m/s
Molnlighet: Halvklart - klart
Vattenföring: 154 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: