Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Definitivt slut på skidsäsongen

söndag 4 maj 2008

Definitivt slut på skidsäsongen


Idag stängde liftarna för sista gången denna säsong och nu får vi vänta till i oktber/november innan de drar igång för skidåkare. Redan i sommar så är det fullt blås på fjället igen men då härskar cyklisterna branterna istället.
Jag vet inte om jag har något att bevis där iom att jag så tidigt som 1988 cyklade utför skutan. Den gången på en mountainbike klassiker, Scott Sawtooth. Dämpning var inte påtänkt och hjälm hade man inte ens på vintern. Jag kommer väl ihåg en rejäl faceplant i ljungen strax ovan Ullådalsliftens avstigning. :-)
Om jag ska vara helt ärlig så är det nog fegheten som slagit in nu, kanske oxå vetskapen om att kroppen inte är 20 längre och läkköttet inte som i fornstora dar. Vill inte riskera armbrott under flugfiskesäsongen.

Nu är jag sjuk av längtan till vakande öringar. Har suttit och drömt mig bort på Youtube och Troutlaw, fy fasiken vad mycket skönt vi har framför oss.
Älven fortsätter att stiga och enligt SMHI så ska kulmen på snösmältnignen och vårfloden vara nådd på fredag. Jag hoppas vi slipper mer regn, helgen har varit minst sagt fuktig. Så får berget släppa ifrån sig all snö och älven kan börja sjunka igen :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.10
Temperatur: 5,6 grader
Vind: Västlig 0,4 m/s
Molnlighet: Uppklarnande - halvklart
Vattenföring: 236 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: