Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Åter på sin plats!

fredag 16 maj 2008

Åter på sin plats!

Lugn, bara lugn. Ordningen är nu återställd.
Myntburken som varit på rymmen sedan flytten är nu åter på sin plats, den återfanns i ett av köksskåpen bakom farmors gamla kaffepanna. Värre var med de förlorade fjärrkontrollerna men även de är nu återbördade till verkligheten. De hade sökt sin tillflykt till P´s stickpåse och återfanns av henne under den gånga helgen. Det enda som ännu inte kommit till rätta är laddsladden till min mobil så en får laddas i bilen :-)

Igår kom Loops nya spö AEG-series, utvecklat i samarbete med och namnsatt efter grabbarna i Angling Exploration Group , gänget bakom Trout Bum filmerna. De kommer i två modeller en 9`#5 och en 9,6´#6. Femman ramlade in i butiken igår och jag var inte sen att gå ut på Torget för att kasta av mig lite frusteration, till alla byflanerares glädje. Många sköna nyskapande glada tillrop som "Nappar det?", "Vad får du för fisk här?" & "Här kan du väl inte fiska" haglade över mig. Men det får jag väl bjuda på :-)
Spöet var en riktigt trevlig bekantskap. Det har en rappare och något kraftigare rygg än vad Multi 5:an har och bär mer lina. Aktionen är djup, som på övriga Loopspön, och den extra inneboende kraften när jag ville trycka ut lite extra lina var kanon. Jag testade spöet med en SA SSD-X 5:a och det var inga som helst konstigheter. Det ska bli intressant att testa det med mina favoritlinor SA Mastery Trout och Mastery GPX. Jag tror det kan bli en ny favvo 5:a i spögarderoben.
P börjar nu komma med lite pikar om att det finns väldigt många spön i hushållet och att det kanske skulle vara läge att sälj av några.
Om jag räknar efter så finns det ett gäng.
St Croix Pro Graphite 9´#5/6
Mitt första flugspö. Har en regnbåge på 3,5 kg på sitt samvete
Guideline LPX 9´#5
Gammal klassiker, kallad "fattigmans GLX"
Greys Greyflex M2 9´#5/6
Har drillat min största öring på denna. 73 cm 0,18 spets och Superpuppa
Greys Greyflex 9,6´#6/7
"Gamla" streamerstangen. Har inte fiskats sedan vårgädda ifjol- säljläge!
Greys Greyflex 13´#9
Siktar på att få fiska snart. Stjördal öppnar 1 juni
Loop Multi 9´#5
P´s favvo "Får inte säljas"
Loop Opti Stream 9,3´#6
Fjolårets storfavorit. Allround, allt från lätt torrt till tunga streamers
Loop Pike Booster 9´#8/9
Senaste i raden, ej testat skarpt ännu men gäddorna får se upp
Kinetic Viper 8,6´#5/6
Sonens spö, kanske mest spö för pengarna. :-) Grymt trevligt.
Hi Level 7´ #1/2
Ligger fortfarande i byggsatslådan i väntan på montering. :-(
Samt att nu står AEG´n och knackar på spögarderobsdörren :-)

Va fan, hittar ni nåt ni gillar så lägg ett bud så får vi se vart det leder :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 15.10
Temperatur: 1,8 grader
Vind: Sydostlig 5,6 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 291 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: