Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: "Råttan i pizzan" eller "När storfiskarn talar om...."

tisdag 20 maj 2008

"Råttan i pizzan" eller "När storfiskarn talar om...."

Ibland händer saker som får en att ifrågasätta saker och ting i livet. Födelsedagar kan vara en sådan sak. Avkommors inträde i jordelivet en annan. Idag kom en sådan sak indimpande i mailboxen. Se nedanstående bilder och säg om det är sanningar som visas eller bara myt. Mailet kom från en kompis som fått det av en kompis som hade en kompis som fått fisk.

Enligt utsago i detta mail så skall den "lilla" gäddan väga 4 kg och den
"stora" 26,5 kg.
Finns det någon här som vet något om detta. vart fisken är tagen, av vem den är tagen och om viktangivelserna stämmer.
Vore liksom kul att få vet. Stämmer det så är det bara att gratulera den glade fiskaren.



Grannen gav sig av till Gevsjön med några vänner tidigare i kväll. Jag var även medbjuden men huvudvärk satte stopp för det. Har även lite att pyssla med på hemmafronten så tur får jag ha innestående. Han lovade rapport och det ska bli intressant att höra om de klivit på någon fisk.
Själv så passade jag på att testa AEG-spöet lite till och jisses vilket trevligt spö det är. Nu åkte GPX-linan på och det var "a perfect match" det sköt så in i bengen. "Me like a lot". Djup aktion med massor utan både själ och power. Den ska bli riktigt kul att ta ut på riktigt fiske.
På tal om roliga saker så var n kund inne idag och meddelade att han beställt en ny rulle. Obs! av ett märke jag inte handlar med :-) Det blev en Dormisch Absi. grymt läcker rulle som jag hittils bara sett på bild.



Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.50
Temperatur: 1,3 grader
Vind: Västlig 4,3 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 176 m3/s
Skittfiske
Lunkan

3 kommentarer:

Andersson sa...

Tja, kan tänka mig att den kan komma från Rügen i Nordtyskland

Vår Utsida sa...

Photoshop ;)

Fredde sa...

Jag har läst någonstans att den nedre gäddan är tagen i Nederländerna någon stans...