Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Äntligen...

söndag 25 maj 2008

Äntligen...



så känns det som vårvärmen är tillbaka efter veckor av snöglopp, spöregn och kallnordan. Gumman Tö har haft det kämpigt men nu så både hoppas jag och tror att Kung Bore får kasta in handduken för i vinter.
Redan två dagar av hygglig värme så sprider sig grönskan i lavinfart över dalen. Björkarna som bara hade skott i fredags hade i går musöron och idag får jag nog kalla dem råttöron modell större. Några enstaka dagar till och det är fullt utslaget.

Vårens återtåg firades med säsongens första fisketur med sonen, och vilken tur det blev. Den lille kan verka nonchig och disträ i bästa Proffessor Kalkyl-klass till vardags men när det kommer till fiske så har han en känsla, flax ja kalla det vad ni vill, av helt magiska propotioner. Vilket åter igen visade sig idag.
Med ett nytt prydligt PB inledde han sommarfiskesäsongen 2008. Vågen stannade på 1920 gram och måttstickan visade modiga 62 cm.
Sådana dagar som idag så står ovesäntligheten högt vad gällande mitt egna fiske och faderstoltheten finner ingen begränsning.

High Five, killen :-)



Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.20
Temperatur: 6,6 grader
Vind: Västlig 2,2
Molnlighet: Klart - Halvklart
Vattenföring: 151 m3/s
Skittfiske
Lunkan

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jösses, jag har nu i fyra år letat egter det drag som sitter i öringens mun på bilden. Hade ett likadant fast i grönt. Kommer bara ihåg att det var norskt och att öringarna högg ofta på det. Snälla hjälp. Jag ska köpa tio nya!
- Martin i Kolåsen

Lunkan sa...

Tjing Martin

Titta ner till oss på Sportkällaren i Åre. Idag packade vi upp Cobrorna i både 7 gram och 13 gam och i 6 olika färger. Du har att välja på :-)

Lunkan

Unknown sa...

Cobra!
Just det tasmainian cobra, ett nya zeeländskt drag va?
Jag kommer in! Tackar!