Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Tävlingsäsongen är i antågande

söndag 28 februari 2010

Tävlingsäsongen är i antågande

Nu är prime-time säsongen för vinterfisket i antågande och med det följer även tävlingarna. Först ut i år, vad jag sett i allafall, är Dravsjöpimpeln. En klassiker med näst intill nappgaranti :-)

Hittils har jag inte hunnit ut mycket på isarna på röding och öringjakt. Har jag haft möjlighet så har Kung Bore satt käppar i hjulen med bitande kyla eller isande vind. Varesig mina fingrar eller jag själv är speciellt förtjust i den typen av väderlek. Nästa vecka så kliver jag på 2,5 månaders pappaledighet och jag hoppas att vädret vänder och att vi får lite mer normala vårvinter-temperaturer :-)
Dottern kommer att invigas i isfiskets hemligheter och få följa med till några av pappas favorit hot spots :-)
Det ska bli otroligt skönt och jag gläder mig verkligen åt detta.
Jag kommer hålla Er uppdaterade, var så säkra.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.15
Temperatur: -7 grader
Vind: 1,0 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 5,4 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: