Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Fler tävlingar i helgen & Carpenter checkar ut

torsdag 4 mars 2010

Fler tävlingar i helgen & Carpenter checkar ut

För Er som både har tid och lust så går det att köra dubbelt på pimpel-tävlingar i helgen. Förutom Dravsjö-pimpeln på söndag så kör Sällsjöskoterklubb tävling på Baksjön i Sällsjö på lördag.

Ännu en rapport har landat i mailboxen från Cristian Carpenter som nu har packat ihop spöt och ägnar sig åt mer turistiska sysslor sista dagarna innan han lämnar NZ för att åter bege sig till Aussie-land.
Nedan följer, kanske sista rapporten, från Nya Zealand

Jag stämplar ut!

Med 12 dagar kvar packar jag ner mitt spö i ryggsäcken och låter det stanna där. Men jag gör det utan ånger, ni som sitter hemma i kylan tycker säkert att jag är rent ut sagt dum i huvudet. Men jag gjorde en liten överslagsräkning och kom fram till att jag har cirka 180 timmar fyllda av rent fiske. Lägg till alla timmar runt i kring som lagts på förflyttning mellan älvar och dödagar med dåligt väder men som ändock varit i flugfiskets anda och har ockuperat mina tankar så förstår ni att jag har levt livet, livet med spö i hand.
Vid en tidpunkt hade det gått så långt att när jag slöt ögona så såg jag bara rinnade älvar, hoppande öringar, ja ni förstår jag hade blivit hemsökt av fiskedemonen........ Uhh en kittlande skrämmande upplevelse.

Vad ska jag då fylla min kvarvarande tid med? Då världen är liten och som av en slump befinner sig även min kusin och hennes dotter här på NZ förtillfället. Så jag har sammanslutit med dom och ska göra alla turist jippon, se alla vykortsplatser och öva upp min tarvliga tyska, då dom har Österrike som hemland.

Men spöet följer med tillbaka till Australien och kanske där kommer det komma till andvändning igen. Min föredetta arbetskolega med ausiie ursprung har flyttat tillbaka till Canberra och han har nog några fisketurer som väntar i omnejden av huvudstaden. Så håll till godo.

Lev och må / cristian


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 19.30
Temperatur: -7,9 grader
Vind: Västlig 1,9 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 5 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: