Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Säsongens kanske sista flugfisketur.

lördag 31 oktober 2009

Säsongens kanske sista flugfisketur.

Morgondagen är vigt till flugfiske. På schemat står det som troligen kommer bli säsongens sista flugfisketur här hemma i Jämtland. Nästa helg är det Sthlm-besök på gång och lite havsöringsfiske i Roslagen och när det sedan blir helg och ledighet igen är vi nog så långt fram i november att vi pratar isfiskepremiär istället.
Ett visst vemod ligger över det hela men samtidigt så känns det skönt att komma till avslut. Årets säsong här hemma har inte varit lysande och efter högvattnet i mitten på juli har det varit ruggigt trögt för min del.

I morgon får jag förhoppningsvis med mig Flugbindarn efter vår gemensamma Smöla-tur så har vi fiskat om varandra hela sommaren :-)
Svartpannekaffe & korv över öppen eld och en summering av årets säsong är vad jag hoppas på förutom en och annan fisk.
Det blir hard core Heavy Metal streaming efter grov öring samt att jag tror att det blir premiär för nyinköpet, nya rullen. Jag har lagt på lina och testat det på Lilla Gula #3:an. Allt lades på vågen och den stannade på 206 gram totalt för rulle, spö, lina, backing och tafs. Smutt var namnet :-)

Nu ska jag avsluta kvällen med en Brother Thelonious i P´s handblåsta ölglas på fot från Åreglashytta.
Som sagt, ibland är livet lätt att leva :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.45
Temperatur: 2,3 grader
Vind: Ostlig 6,3 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 45 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: