Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nya prylar på fynd.

onsdag 28 oktober 2009

Nya prylar på fynd.

Igår så företog jag en tur till Trondheim å jobbets vägnar.
Det var clinic på gång hos en av våra återförsäljare Ute.no. Förutom det hade jag ett uppdrag till. Min gde fiskevän Stenhuggarn kvittrade som en nykär härom veckan då han fann att Agdars Sportfiske hade Supertilbud på massor av fiskeprylar både fluga och spinn. Jag fick tydliga order om att det minsann skulle inhandlas 2 nya laxrullar samt om det fanns något annat av intresse så skulle jag ringa live från butiken.
Väl på plats så gjorde jag själv en båge bland högar av rullar, knippen av spö och vadare på rea och visst var det goda tilbud som kördes eller vad sägs om Guideline Inwater vadare + Crosswater sko + Explorer jacka för 1695 nok. Guideline AWM 14,9 fot #10-11 för 999 nok mot 3999 nok i ord.pris.
Det blev 3 rullar till Stenhuggarn 2 st Reelmaster Salmon och en Shimano Catana 2500 haspel.
Själv hittade jag en liten smutt sak till "Lilla Gula" Plånboken lättades lite och med hem fick en Guideline Inex 2-5 följa med. Den kommer sitta som en smäck på Gula 382:an vikten med backing och lina stannade på 124 gram. Prislappen var i sammanhanget nästan löjligt låg 825 nok :-)
Fynd med andra ord.

Snart är det 1 november och även om vintern riktigt börjat knacka på dörren redan så ger vi inte upp flugfiskesäsongen riktigt ännu. 1 november öppnar ytterligare några strömmande vatten för fiske igen så söndagen är vigd åt fiske om inget oförutsätt inträffar.
I fjol tog jag fisk på fluga så sent som 12 november så än finns det hopp :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.40
Temperatur: -3,8 grader
Vind: 0,0 m/s
Molnlighet: Stjärnklart
Vattenföring: 47 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: