Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Snöslask, styva vindar & spöbyggnad

tisdag 6 oktober 2009

Snöslask, styva vindar & spöbyggnad

Flugfiskesäsongen känns fjärran nu och vakande öringar som en utopi.
Det ligger några centimeter blötsnö på gräsmattan, vinden viner runt knuten och det är kallt. Surt och kallt.
Igår när jag körde hem från Trondheim så låg snön decimterdjup i Storlien och även delar av E14 var snöisbelagd. Kul kul med en liten Mercedes lastbil och sommarsulor. Som tur var gick allt väl och jag kom hem helskinnad.
Imorse åkte vinterdäcken, eller piggedekk som det kallas i vårt västra granland, på båda bilarna.
Det känns tryggare så, speciellt med P & ML ute på vägarna då och då. ´

Bokbindarn kom förbi i montern på mässan i helgen och hade glädjande besked. Han har redan börjat planera nästa års "Smöla-tur" eventuellt så går det till en annan ö utan för norges kust nästa år. Jag är på :-)

Från älven har jag inte hört något mer sedan Konsulten körde Roger-rally i förra veckan. Nu är han på annat rally-fiske. Denna gång längs Bohuskusten och målet är hummer. Hittils har han rapporterat in 8 st :-)
Jag tänkte själv ut och testa lite fiske i älven i slutet på veckan och hoppas på lite aktion då. Älven är på sjunkande vilket jag hoppas håller i sig ett tag.

Till sist så tänkte jag även se om det är någon som vill hjälpa att lyfta en börda från mina axlar.
För dryga 2 år sedan så köpte jag en spöbyggsats från HS Import med den fåfänga ideén att montera ihop det själv.
Tyvärr så har inte tiden varit mig behjälplig och nu har jag kommit till den insikten att den inte kommer finnas mig bi i den närmaste framtiden heller så därför ligger den nu ute på Tradera igen.
Så vill du ge dig in på myggfiskets smala stig, vilket jag verkligen kan rekomendera Lilla Gula vet du :-) och känner att du har lite tid och tålamod över så har du en kanon chans nu.
Här finner du länken

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: 0,3 grader
Vind: Nordostlig 4,7 m/s
Molnlighet: Mulet och snöfall
Vattenföring: 90 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: