Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Att annonsera en fisketävling!

onsdag 7 mars 2012

Att annonsera en fisketävling!

Nya tider, nya grepp.
Idag så har jag sett annonser för säsongens två första pimpeltävlingar i två helt skilda medier. Två medier med flera decennier i mellan :-)
Den första hittade jag i gamla anrika Årebladet en annons på hederligt gammalt vis.


Den andra jag sprang jag på på "fejjan" Facebook och det är Sällsjön som håller den redan nu till helgen, närmare bestämt på lördag 10 mars. För Er som inte ännu fastnat i träsket kommer här nedan informationen så ingen går miste om det :-)

Nu är det dags för alla fiskgalna pimpelmästare att spetsa kroken med maggot och annat bråte! Lördagen den 10 Mars kl 11:00 drar Sällsjöskoterklubb igång pimpeltävlingen på Sällsjön. Tävlingen kommer äga rum Vid bergstippen nedanför kraftverket ( se skyltning) Och då vi har utomordentliga skoterleder så går det lika bra att komma med skoter som med bil!

Startavgift vuxna: 100 kr
Startavgift barn: 30 kr
I barnens startavgift så ingår korv och festis!

1:a pris: 50% av intäckterna för startavgiften.
Resterande priser: prisbord.
Separat prisbord för barnen.

Och självklart kommer det finnas nygrillade hamburgare att inhandla under hela dagen!

Vi hoppas på riktigt fint väder och en hel hop med glada fiskare!
För ytterligare information ring:
Anders Engström 0703011655 eller Magnus Jonsson 0703631808

Vill även redan nu rikta ett stort tack till våra sponsorer för evanemanget!
Ica i Mörsil. OKQ8 mörsil. Järpens el & bygg. Norrskog. Semlans bakstuga.

Nu är det bara att hoppas att månen står rätt, maggoten doftar som den ska och fisken är i hugget så det blir chans på stor fångst. Om jag själv kommer vara på plats låter jag vara osagt men det vore kul att åtminstone kunna testa Dravsjön, skall vara fin abborre där. Till Sällsjö får jag nog stå över då det vankas långväga besök i helgen.
Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.15
Temperatur: -0,7 grader
Vind: Sydlig Medel 1,6 m/s Vindbyar 12,1 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 19,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: