Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Mer brunt vatten, lite nyheter och Kamera säljes

lördag 21 maj 2011

Mer brunt vatten, lite nyheter och Kamera säljes

Jag och dottern tog idag en tur och hälsade på hos henens Gudfar strax öster om Åre och på vägen hem så passade vi på att svänga ner vid reningsverket och åter kolla in läget med Vikbäcken.
Redan uppifrån vägen så syntes en brun ström av lervatten efter sjöns norra strand och väl nere vid utloppet så bekräftades det att det fortfarande var lervatten i Vikbäcken.
Trist att se och frågan är hur mycket av detta som Åresjön tål i det långa loppet. De senaste åren så har det kommit stora mängder från Skutan ner i sjön. Sjön är nu på väg ner efter att ha peakat med vårfloden för några dagar sedan och nu så såg vattennivån ut ungefär som förra torsdagen då jag var förbi första gången med kameran.

I förra veckan tog jag kontakt med martin Falklind på Fiskejournalen ifrågan och det resulterade i den blänkare på deras nätsida under nyheter se "Muddy Waters" i Åre
Det ska bli intressant att se om detta ger något mer.

Nytt på bloggen är att ni nu kan få inläggen hem i mailboxen så ni inte riskerar att missa något.
Under min "profil" så finner ni "Följ Årefiske via mail" och det ärbara att skriva in den mailadress ni vill ha inlägget postat till, trycka på submit och sedan vänta. Efter lite verifierande så kommer det sedan gå per automatik.

Min vinst-kamera ligger ut för försäljning och är ni intresserade så skicka mig ett mail. Den ligger även på Blocket nu och följer ni länken här; Samsung NX10, så får ni full info om den.
Chans att köpa en kanonkamera till kanonpris.

Om en dryg vecka så ger jag mig ut på säljturné i Norge och med åker självklart fiskegrejerna. Extra laddad blev jag av det MMS som ramlade in i går eftermiddag från en av våra återförsäljare, Suldals Sportfiske Det var en nyfångad brunöring på modiga 2,7 kg, skall tilläggas att det går ännu större exemplar i det ginklara vattnet. om en månad är jag där och förhoppningsvis öringen oxå :-)
Men därför innan skall jag ha hunnit upp till Storslett och vänt med några flugnedslag längs vägen hoppas jag.
Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 23.20
Temperatur: 5,6 grader
Vind: Sydostlig 0,3 m/s
Molnlighet: Halvklart - Mulet
Vattenföring: 236 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: